Centrum Kultury Gminy Dębowiec

a A A+
(2012-07-17 14:07:12)

Wycieczka do Zakopanego

Koło Gospodyń Wiejskich w Łaczce we współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury zorganizowało wycieczkę do Zakopanego. Dzięki temu, po raz kolejny członkinie KGW wraz z rodzinami wyruszyły w kolejne Tour de po naszym kraju, które tym razem zaprowadziło nas do Zakopanego. Pomimo wczesnej pory nikt z 53 osobowej grupy nie zaspał i punktualnie o godz. 5 rano mogliśmy ruszyć w kierunku naszego celu. Naszą trasę urozmaicała droga przez Wadowice, Suchą Beskidzką i Rabkę Zdrój, by po spokojnej podróży zjawić się w Zakopanem o godz. 8.30. Na miejscu czekał na nas już przewodnik tatrzański pan Łukasz Kosut. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego by następnie przejść pod kompleks najsłynniejszych polskich skoczni czyli Wielką Krokiew. Niestety ze względu na awarię wyciągu krzesełkowego nie było nam dane zobaczyć panoramy Zakopanego oraz widoku, jaki oglądają skoczkowie zasiadający na belce startowej podczas zawodów. Kolejnym celem naszej wycieczki była najbardziej znana i wyczekiwana tego dnia ulica miasta czyli Krupówki. Za nim jednak udaliśmy się na czas wolny i zakupy pamiątek przeszliśmy pod drewniany kościół św. Klemensa na Pękowym Brzysku. Jego wystrój jest dziełem w głównej mierze miejscowych górali. Tuż obok samego kościoła zlokalizowany jest Cmentarz Zasłużonych, na którym pochowane zostały wybitne i zasłużone osoby dla Zakopanego. Po zwiedzeniu głównych atrakcji Zakopanego udaliśmy się na czas wolny, podczas którego każdy z nas zatopił się w tłumie ludzi przemierzających Krupówki. Na zakończenie naszej wycieczki wyjechaliśmy koleją linowo – terenową na Gubałówkę skąd rozpościerała się fantastyczna panorama Tatr. Pomimo zapierających dech w piersiach widoków czas nieubłagalnie zbliżał się końca i trzeba było wracać do domu. Po drodze zatrzymaliśmy się przy Sanktuarium na Krzeptówkach, by następnie zrobić zakupy tego co najbardziej kojarzy się z Zakopanym czyli oscypków. Droga powrotna przebiegała sprawnie i bez problemów dojeżdżając do Łączki o godz. 21.